V petek, 19. 11. 2010, smo imeli učenci Osnovne šole Dragatuš od 1. do 9. razreda tehniški dan z naslovom »Steklopihaštvo«. Dan smo pričeli z zdravim zajtrkom, ki je bil sestavljen iz kruha, medu, masla in čaja.
Iz podjetja LabTeh iz Ljubljane sta nas obiskala gospoda Boris in France in predstavila učencem in učiteljem načine izdelovanja in oblikovanja stekla. Boris nam je povedal, da je v Sloveniji samo 5 steklopihačev, za kar je potrebno 10 let učenja. France pa je povedal, da se s tem delom ukvarja že 43 let. Osnova za izdelavo je kremenčevo steklo. Masa se mora segreti pri 1200 °C. Steklo se oblikuje na ognju v različne oblike predmetov. Pri izdelovanju izdelkov se masa s pihanjem lahko vleče, širi, oži, veča, manjša in tako nastanejo različni izdelki; v našem primeru je nastala vaza. Povedala sta še, da se material za izdelavo steklenih izdelkov kupuje v Ameriki, Franciji, na Češkem, največ pa v Nemčiji. Cena za 1 kilogram stekla je 10 €.
Po končani predstavitvi steklopihaštva je 9. razred odšel na ogled podjetja Sun Roller v Kanižarico.
Sledile so likovne delavnice po razredih. Vsak razred je naredil drugačen izdelek. Tako so nekateri poslikali okenska stekla, drugi kozarce, tretji pa so barvali različne okraske, kot so obeski za verižice, za smrečice in prstane.
Nato je sledila malica s hamburgerjem in sokom.
Po malici smo učenci in učitelji v telovadnici šole nadaljevali s praktično izdelavo steklenih izdelkov. Izdelke smo izdelovali s pihanjem v različno velike kroglice. Naše izdelke smo lahko odnesli domov za spomin.
Med tem sem opravila tudi intervju z nekaterimi učenci različnih razredov, kot tudi z učitelji. Vprašanja so bila v glavnem naslednja:
- Kakšen je vtis tega dne?
- Kakšen izdelek si narisal/a?
- Ali si se kaj novega naučil/a?
- Ali si narisal/a kakšen predlog, kaj bi lahko še naredili iz stekla?
- Ali si napihal/a kakšen izdelek iz stekla?
- S čim si narisal/a izdelek?
- Ali si želiš še kaj podobnih dni?
Sledili so odgovori posameznih učiteljev in učencev.
Učiteljica Mojca je povedala: “Mi marmoriramo tako, da v lonček nalijemo vodo in dodamo dve kapljici barve. V to tekočino potopimo steklene kroglice.”
Učiteljica Nada: “Z učenci nalepimo na notranjo stran kozarca risbico, ki si jo otroci izberejo. S flomastrom si na zunanjo stran kozarca narišemo obrise risbice.”
Učiteljica Marija Vesna: “To so nove izkušnje za otroke, ki si jih bodo nekateri zapomnili. Učenci 1. in 2. razreda so bili navdušeni in so zelo uživali. Tudi jaz sem napihala svojo stekleno kroglico.”
Učiteljica Sabina: “Učenci 4. in 5. razredov so narisali svoje risbice, ki bi jih lahko naredili iz stekla.”
Učiteljica Ivanka: “Iz tega dne imam lep vtis, rada bi tudi kaj sama naredila in se preizkusila v tem.”
Učiteljica Jožica: “Moji vtisi so pozitivni, lepo sem se imela in si želim še veliko takšnih dni, saj je bil današnji dan zanimiv za učence in učitelje.”
Učiteljica Julijana: “Lepo je gledati otroke, ki uživajo. Franc je na mojo prošnjo naredil obesek za verižico, sama pa nisem naredila ničesar. Želim si še takšnih dni, saj je bilo zelo lepo.”
Učenka Eva Kump: “Narisala sem zvito slamico in zvito zvezdico.”
Učenka Eva Puhek: “Narisala sem kuharskega možica in zvezdico. Sama sem si izmislila dve pesmici.”
Učenec Žiga Gašperič: “Imam zelo dober vtis, bilo je lepo in zanimivo, narisal pa sem risbico.”
Učenec Miha Klobučar: “Narisal sem okvir in zvezdico, na današnji dan pa imam zelo lep vtis.”
Učenec Kristjan Rožman: “Bilo je zanimivo, pihal sem steklo, risal sem na pleksi steklo z barvami za steklo.”
Učenka Ana Štajdohar: “Risali smo na okensko steklo. Zelo sem uživala. Naučila sem se, da se ob pihanju steklo segreje in oblikuje v kroglico, ki sem jo sama naredila.”
Učenec Aledin Redžič: “Na kozarec sem narisal jelenčka, božička in nogavico. Tudi kroglico iz stekla sem naredil. Bilo mi je lepo.”
Učenka Katja Gorše: “Narisala sem rožico in verižico. Bilo mi je zelo všeč.”
Učenka Ana Pavlinič: “Imam lep vtis, izvedela sem nekaj novega in si sama naredila kroglico iz stekla.”
Sledilo je kosilo, ki je bilo sestavljeno iz juhe, sojinih polpetov, pire krompirja, pudinga in soka. Po kosilu je bil zaključek tehniškega dne s pospravljanjem delavnic in odhodom domov.
Ta dan je bil zelo zanimiv in poučen tudi zame, saj sem imela priložnost spoznati poklic steklopihača, ki je zelo redek in zanimiv.
Organizatorka tehniškega dne je bila Jasmina Kobe, ki nam je tudi sama povedala svoje mnenje o tehniškem dnevu: »Ta tehniški dan je bil prav poseben dan. Vsi učenci in učitelji smo bili izredno presenečeni nad steklopihaštvom, ki so nam ga iz podjetja LabTeh pričarali na prav poseben način, saj so vsi učenci pa tudi nekateri učitelji imeli možnost napihati en stekleni izdelek. Ta dan je bil nepozaben in prav posebej ustvarjalen. Obogatili smo ga še z delavnicami – slikanje na steklo. Imam občutek, da sem dan dobro pripravila oz. organizirala, saj so bili tudi izdelki na koncu odlični, učenci pa prezadovoljni. Tak dan bi z veseljem še kdaj ponovila.«
Hvala vam, učiteljica Jasmina Kobe, za odličen tehniški dan.
Tanja Mihelič, 7. r.
Tehniški dan v Sun Rolleru
V petek, 19. 11. 2010, ob 10.00 smo se učenci 9. razreda z učiteljico Jožico Medvešek Grobovšek odpravili v Kanižarico v proizvodnjo hišk Sun Roller.
Pred vhodom sta nas pričakali dve nasmejani gospe. Nato nas je ena popeljala po podjetju. Začeli smo na začetku, kot se spodobi. Prvo so nam pokazali, kakšno podvozje imajo hiške, kako jih postavljajo, kako naredijo streho in kako jih opremijo. Ker smo dobili liste, smo gospo veliko vpraševali ter vsi rešili svoj list. Nekateri so videli svoje znance ali prijatelje.
Ker je ura tekla in nič ni rekla, je bil čas, da smo odšli. Na izhodu smo se še malo posladkali na avtomatu. Za darilo smo dobili lepe, bele majčke, ki smo jih z veseljem sprejeli. Med potjo smo se pogovarjali o doživetjih. Mislim, da mi je bilo všeč.
Živko Blagojević, 9. r.